גיל מולכו על התמודדות נכונה עם מחירי הדירות

ההסבר של גיל מולכו מהי הדרך הנכונה להתמודדות עם מחירי הדירות הגבוהים

העלייה במחירי הדירות לצד ההבטחות של הממשלה להטבות, הגדלת ההיצע ומחירים אטרקטיביים, הביאה למצב בלתי אפשרי. רבים בוחרים להניח בצד את חלום רכישת הדירה מתוך מטרה להמתין לבאות. הצרה הצרורה היא הקיפאון הנוצר בשוק, ההיצע והביקוש אינם ברורים, בעלי דירות מתקשים לסגור עסקאות ורבים ממשיכים לשלם סכומים גבוהים בעבור שכר דירה, סכומים אשר יכלו לשמש כבר תשלומים ראשונים על דירה משלהם.חברת MSN השקעות נדל"ן

איש אינו יודע מתי תתקבל ההחלטה הסופית של הממשלה ומה תהיינה השלכותיה. לאחרונה פורסם כי יקבעו קריטריונים על פיהם ניתן יהיה לרכוש דירה תוך מע"מ 0. אין זה ברור האם ההטבה תוגבל לאזורים מסוימים או קבוצות זכאות באוכלוסייה. מאורעות העבר והבטחות ממשלה אשר לא הניבו כל תוצאות בשטח, לימדו את המשקיעים החכמים לא להמתין או לצפות להטבות משמעותיות. לדעתו של מנכ"ל MSN נדלן גיל מולכו, שוק הנדל"ן בישראל יאופיין תמיד במחירים גבוהים, גם בעתיד יהיה היצע נמוך מול ביקוש גבוה.

גיל מולכו

האם כדאי לרכוש דירה?

הטרנד החדש בענף הנדל"ן שייך דווקא לרכישת קרקעות באזורים מרכזיים ומבוקשים. הצפייה לירידה במחירי הדירות ורפורמה בתחום, מעודדת את המשקיעים לבחור באפיקים אחרים. קרקעות להשקעה זוכות לעניין רב ואף הופכות להשקעה פופולריות. המשקיע הישראלי למד להתבונן על הדברים תוך ראייה לטווח הארוך. קרקעות להשקעה נרכשות תוך בדיקות יסודיות של תכנית פיתוח האזור, הגוף אשר מעודד ויוזם את פיתוח האזורים הללו הוא הרשויות המקומיות.

קניית קרקעות להשקעה מחליפה את רכישת הדירות, המשקיעים למדו לזהות את האזורים הנכונים להשקעה. חברת MSN מציעה לקהל המשקיעים שלה מבחר קרקעות להשקעה ופיתוח בלב אזורי הביקוש, דוגמאות בולטות : חדרה עיר ימים, מתחם פי גלילות, מתחמים בתל אביב. הרשויות המקומיות פועלות בעצמן לפיתוח אותם אזורים, רכישת קרקעות היום תביא עמה רווחים עם פיתוח עתידי של האזור.

אילו קרקעות כדאי לרכוש?

גיל מולכו, ממליץ לקהל המשקיעים לצעוד בבטחה אל ענף הקרקעות יחד עם איש מקצוע מלווה. זהו תחום אשר טומן בחובו פוטנציאל רב אך גם דורש ניסיון והיכרות עם מושגי יסוד ותהליכי קבלת ההחלטות של מנהל מקרקעי ישראל והרשויות המקומיות. החלטה לא נכונה תגרור אחריה הפסדים כספיים. קרקעות קונים רק באזורים המתאימים לכך ולאחר ביצוע כל הבדיקות הדרושות.

לכתבות נוספות בנושא: http://www.xn--6dbgaolebo.co.il